Άγχος και εγκυμοσύνη: πώς να το διαχειριστείς


Η εγκυμοσύνη είναι μια όμορφη περίοδος για τη γυναίκα, είναι όμως και μια περίοδος με έντονο άγχος. Ο οργανισμός περνά μια διαδικασία αλλαγών, με πιο σημαντικές για τη διάθεση τις αλλαγές στις ορμόνες. Πέρα όμως από τις αλλαγές αυτές, είναι εύλογο η έγκυος να έχει άγχος για διάφορους λόγους. Η καλή έκβαση της εγκυμοσύνης, η υγεία και η σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, ένας καλός τοκετός χωρίς προβλήματα και για το μωρό αλλά και για την ίδια και φυσικά η ζωή μετά το μαιευτήριο, είναι θέματα που γυρίζουν στο μυαλό της εγκύου και την αγχώνουν. Με τους επιστήμονες να επισημαίνουν ότι το άγχος είναι μια ύπουλη νόσος που προκαλεί περισσότερα προβλήματα από όσα νομίζουμε, κρίνεται αναγκαία η διαχείριση του άγχους στην εγκυμοσύνη. Πώς μπορεί να διαχειριστεί το άγχος στην εγκυμοσύνη μια έγκυος γυναίκα;

-Τι είναι αυτό που προκαλεί το άγχος

Η έγκυος αρχικά πρέπει να σκεφτεί για ποιους λόγους αγχώνεται. Πρέπει να δώσει συγκεκριμένα ονόματα και τίτλους σε ό,τι της προκαλεί άγχος. Στην πραγματικότητα, καλείται να αποκωδικοποιήσει οτιδήποτε την αγχώνει, προκειμένου να απαλλαγεί από αυτό. Αν για παράδειγμα, η έγκυος αγχώνεται για κάποιον λόγο υγείας που αφορά την εγκυμοσύνη της, τότε η απάντηση στο άγχος της είναι στους ειδικούς. Ο γιατρός που την παρακολουθεί, μπορεί να την κατευθύνει με τρόπο που να απαντά στις ανησυχίες της ώστε να απαλλαγεί από αυτές.

-Η έγκυος πρέπει να μιλάει

Κρατώντας το άγχος για τον εαυτό της, η έγκυος δεν θα μπορέσει να απαλλαγεί από αυτό εύκολα. Μιλώντας με τον σύντροφό της, με την καλύτερή της φίλη ή με κάποιο άλλο πρόσωπο του περιβάλλοντός της που εμπιστεύεται, μπορεί να ησυχάσει τις αγωνίες της. Τα άτομα που μας αγαπούν και νοιάζονται για εμάς είναι η πιο ικανή πηγή για να αντλήσουμε αισιοδοξία και θάρρος.

-Συνήθειες που χαλαρώνουν…

Όταν το μυαλό γυρίζει συνέχεια γύρω από πράγματα που προβληματίζουν είναι λογικό το άγχος να μην υποχωρεί. Η έγκυος μπορεί να επωφεληθεί από συνήθειες που χαλαρώνουν. Ένα χόμπι, η ήπια άσκηση μετά από τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού, οι βόλτες, η μουσική, το διάβασμα είναι συνήθειες που μπορούν να αποσπάσουν την έγκυο από τα όποια προβλήματα την απασχολούν. Σε καταστάσεις έντονου άγχους, ένα ζεστό ρόφημα, ένα ζεστό χαλαρωτικό μπάνιο και μια κωμωδία στην τηλεόραση μπορούν να λειτουργήσουν σχεδόν θεραπευτικά!